Mākslīgā intelekta izmantošana dod lielu peļņas pieaugumu Facebook īpašniekam

Meta Platforms ziņoja par labāku peļņu otrajā ceturksnī, nekā gaidīts, jo, pateicoties mākslīgā intelekta darbinātai tehnoloģijai, uzņēmums piedzīvoja spēcīgu reklāmas pārdošanas apjoma pieaugumu.

Tomēr investoriem ir arī bažas par uzņēmuma lielajiem tēriņiem, kas saistīti ar šīm inovācijām.

Facebook mātesuzņēmums Meta Platforms ir paziņojis par otrā ceturkšņa peļņu, kas ievērojami pārsniedza tirgus gaidas, kā rezultātā akcijas pagarinātajās tirdzniecības stundās Volstrītā pakāpās par 7%. Lielākas nekā gaidīts norādes arī veicināja akciju vērtspapīru kāpumu. Līdz trešdienas slēgšanas dienai Meta akcijas no gada sākuma līdz šim pieauga par 34 %, divreiz pārsniedzot Nasdaq Composite indeksa rādītājus.

Meta ziņoja par ieņēmumu pieaugumu 22 % apmērā, kas ir ceturtais divciparu pieaugums vairāk nekā 20 % apmērā pēc kārtas. Šos labos rezultātus galvenokārt noteica ieņēmumi no digitālās reklāmas, jo tās ievērojamie ieguldījumi mākslīgajā intelektā (AI) ir bijuši veiksmīgi.

Meta sociālās platformas, tostarp Facebook, Instagram un WhatsApp, kas izmanto mākslīgo intelektu, ir uzlabojušas lietotāju mērķauditorijas atlases efektivitāti, tādējādi uzlabojot reklāmas pamatdarbību. Izpilddirektors Marks Zakerbergs teica: “Mums bija spēcīgs ceturksnis, un Meta AI ir uz pareizā ceļa, lai līdz gada beigām kļūtu par pasaulē visvairāk izmantoto mākslīgā intelekta asistentu.”

Reklāmas pārdošanas apjoms, kas veido 98 % no Meta kopējiem ieņēmumiem, salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni palielinājās par 22 %.

Tomēr šis pieaugums palēninājās salīdzinājumā ar 27 % pieaugumu iepriekšējā ceturksnī, iespējams, tāpēc, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, samazinājās ārvalstu Ķīnas tiešsaistes mazumtirgotāju, piemēram, Shein un Temu, sniegto priekšrocību ietekme.

Kopējie ieņēmumi sasniedza 39,07 miljardus ASV dolāru (36,09 miljardus eiro), un neto ienākumi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieauga par 73 %. Meta sagaida, ka šā ceturkšņa ieņēmumi būs no 38,5 miljardiem ASV dolāru (35,56 miljardiem eiro) līdz 41 miljardam ASV dolāru (37,87 miljardiem eiro), salīdzinot ar analītiķu vidējo aplēsi 39,2 miljardu ASV dolāru (36,21 miljarda eiro) apmērā.

Meta ir pazīstama ar ievrojamiem izdevumiem tehnoloģiju attīstībai, sākot no pretrunīgi vērtētās Metaverse un tās Reality Labs nodaļas līdz pat mākslīgā intelekta infrastruktūrai. Lai gan Reality Labs nodaļa otrajā ceturksnī turpināja ciest zaudējumus, ieguldījumi ģeneratīvajā mākslīgajā intelektā sāka uzrādīt daudzsološus rezultātus.

Turklāt kopš 2020. gada ievērojama darbinieku skaita samazināšana ir veicinājusi arī tās pieaugošo rentabilitāti. Meta mērķis ir saglabāt vadošo pozīciju mākslīgā intelekta nozarē, un Zakerbergs ir pārliecināts, ka šie ieguldījumi galu galā nesīs ilgtermiņa finansiālo atdevi.

Uzņēmums ziņoja par 8,47 miljardu ASV dolāru (7,82 miljardu eiro) kapitālieguldījumiem otrajā ceturksnī un pārskatīja savu gada izdevumu prognozi līdz 37 līdz 40 miljardiem ASV dolāru, palielinot apakšējo robežu par 2 miljardiem ASV dolāru. Meta paziņoja: “Pašlaik mēs sagaidām ievērojamu kapitāla izdevumu pieaugumu 2025. gadā, jo mēs ieguldām līdzekļus, lai atbalstītu mūsu mākslīgā intelekta pētniecību un produktu izstrādi.”

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru